Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

'b-d' Reversal Problems...

   

Όλοι  έχουμε σίγουρα αντιμετωπίσει το πρόβλημα του να μπερδεύουν οι μαθητές μας τα γράμματα b και d, ακόμα και μαθητές που είναι κατά τα άλλα άψογοι. Τα τελευταία χρόνια έχω εφαρμόσει διάφορους τρόπους ώστε να τους βοηθήσω να τα ξεμπερδέψουν και μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν έχω βρει κανέναν το ίδιο αποτελεσματικό για όλους τους μαθητές μου. Ωστόσο, έχω βρει αρκετούς τρόπους που βοήθησαν από λίγο έως και πάρα πολύ. Αυτούς τους τρόπους λοιπόν θα γράψω σε αυτό το post. Εάν κάποιος από εσάς έχει και κάποιον άλλο αποτελεσματικό τρόπο ας κάνει τον κόπο να μας τον γράψει καθώς το συγκεκριμένο θέμα θα μας παιδεύει πάντα.

1) Η εμπειρία μου στην διδασκαλία της Αγγλικής μου έχει δείξει πως ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης θεμάτων όπως το παραπάνω, είναι τα παιδιά να μάθουν εξαρχής να γράφουν τα γράμματα με τον σωστό τρόπο. Εάν τους μάθουμε να γράφουν το b και το d με διαφορετικό τρόπο το καθένα τότε έχουν λιγότερες πιθανότητες να τα μπερδέψουν, Πως το κάνουμε αυτό; Αρκεί να δείτε τα παρακάτω βίντεο.
Τους μαθαίνουμε λοιπόν να ξεκινούν το b από την γραμμούλα ενώ το d από το κυκλάκι. Βασική προϋπόθεση να γράφουμε κι εμείς οι ίδιοι τα γράμματα σωστά.

2) Κάτι άλλο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους δώσουμε τρόπους να θυμούνται πως γράφετε το γράμμα λέγοντας για παράδειγμα bat & ball όταν γράφουν το b (ξεκινούν από την γραμμή δηλαδή το bat) και drum & stick όταν γράφουν το d, (ξεκινούν από το κυκλάκι δηλαδή το drum).       

3) Ένας ωραίος τρόπος να τα ξεχωρίσουμε είναι να χρησιμοποιήσουμε τα δάχτυλα μας ( και τα παιδιά τα δικά τους). Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της φωτογραφίας. Η λέξη bed μας βοηθά καθώς περιέχει και τα δύο γράμματα και είναι εύκολο να το κάνουμε εικόνα χρησιμοποιώντας τα χέρια μας.


4) Επίσης οι μαθητές που ξεχωρίζουν με ευκολία το δεξί από το αριστερό τους χέρι μπορούν να χρησιμοποιήσουν και πάλι τα δάχτυλα τους και να θυμούνται πως το αριστερό είναι το b και το δεξί είναι το d.


5) Ένας άλλος τρόπος είναι να δείξουμε στα παιδιά πως εάν βάλουμε στο μικρό b ένα δεύτερο μισό κυκλάκι από πάνω τότε γίνεται μεγάλο B ενώ το d όχι.
                                   
6)  Καλό είναι να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να φτιάξουν κάτι σε σχέση με το θέμα αυτό π.χ να φτιάξουν τα γράμματα b,d από χαρτόνι και να τα διακοσμήσουν όπως θέλουν (μην ξεχνάμε πως υπάρχουν και κιναισθητικοί τύποι μαθητών). Μπορούμε επίσης να τους δώσουμε ένα worksheet να δουλέψουν όπως το παρακάτω. Μπορούμε να τους λέμε λέξεις και να πρέπει να πατήσουν με το μολύβι τους το γράμμα με το οποίο ξεκινά η λέξη. Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε ένα ζάρι και να γράψουμε σε όλες τις πλευρές b ή d. Το παιδί που ρίχνει το ζάρι πρέπει να πατήσει στο χαρτί το γράμμα που του έτυχε και στο τέλος να δούμε ποιο γράμμα είναι ο νικητής σε κάθε worksheet. 


3 σχόλια :

  1. Απαντήσεις
    1. Το καλύτερο tip αν θέλετε την συμβουλή μου είναι το πρώτο. Πρέπει να μάθουν να τα γράφουν σωστά και κυρίως με διαφορέτικο τρόπο το καθένα.. Τα βίντεο παραπάνω βοηθούν πολύ... Το b θα το ξεκινούν από την γραμμή ενώ το d από τον κύκλο.. b --> down and around d--> around, up and down... Πάλι θα υπάρχουν παιδιά που τα μπερδεύουν όμως από τότε που το εφάρμοσα εδώ και 3 χρόνια όλο και λιγότερα παιδιά τα μπερδεύουν..

      Διαγραφή