Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Classroom Games

Κάτι που μου αρέσει να κάνω στην τάξη μου είναι να 'σπάω' το μάθημα με μικρά παιχνιδάκια είτε για να υπενθυμίσω το λεξιλόγιο του μαθήματος ή για να διδάξω κάτι. Τα παιχνίδια με έχουν βοηθήσει πολύ στην εκπαιδευτική διαδικασία τα προηγούμενα χρόνια αλλά και φέτος αφενός γιατί δίνουν την ενέργεια που θέλω να έχουν τα παιδιά την ώρα του μαθήματος μου και αφετέρου διότι ανάμεσα στις ασκήσεις γραμματικής (και όχι μόνο), κάλο είναι να ξεχνιούνται και λίγο. Παρακάτω σας περιγράφω ορισμένα από τα παιχνίδια που παίζω εγώ στην τάξη και πιστεύω πως κάποια από αυτά θα σας φανούν χρήσιμα.


1) Can you see the word?

Αυτό είναι ένα παιχνίδι που παίζω με τα μικρότερα επίπεδα που συνήθως διδάσκονται 5-6 νέες λέξεις σε κάθε μάθημα. Γράφω στον πίνακα τις λέξεις την μία κάτω από την άλλη. Ζητάω από τα παιδιά να μου τις διαβάζουν μια μια φωναχτά με τη σειρά. Αφού τις διαβάσουν 3-4 φορές σβήνω μια λέξη από μέσα. Ζητάω από τα παιδιά να μου τις διαβάσουν πάλι συμπεριλαμβάνοντας και αυτή που έσβησα νωρίτερα. Κάνω το ίδιο μέχρι να σβήσω όλες τις λέξεις που βλέπουν μπροστά τους και αυτά συνεχίζουν να διαβάζουν σαν να ήταν εκεί (εάν χρειαστεί βοηθάω αλλά πιστέψτε με, ποτέ δεν χρειάζεται). Μάλιστα, φροντίζω να το παίζω έκπληκτη και να τους λέω  ' μα καλά που την βλέπετε την λέξη'... Το παιχνίδι αυτό τους αρέσει πολύ.

2) Circle Around
Αυτό το παιχνίδι και αν τους αρέσει.. Έχω μέσα σε ένα κουτί flashcards με τις εικόνες που θέλω ή κάρτες πάνω στις οποίες έχω γράψει λέξεις. Βάζω τα παιδιά σε κύκλο, εάν δεν κάθονται ήδη σε κύκλο όπως στην τάξη μου (πάντως πρέπει το τελευταίο παιδί να φτάνει με τα χέρια του το πρώτο).Δίνω στο πρώτο ένα αντικείμενο να κρατάει (ότι θέλω, μπαλίτσα, κύβο, κουτάκι ). Βάζω ένα τραγούδι να παίζει ( εγώ βάζω αυτό που βλέπετε στο παραπάνω βίντεο γιατί τους αρέσει). Όσο ακούν το τραγούδι πρέπει να δίνουν το αντικείμενο ο ένας στον άλλο. Όταν το τραγούδι σταματά (εγώ το σταματάω) το παιδί που έχει στα χέρια του το αντικείμενο πρέπει να πει τι δείχνει η εικόνα ή να διαβάσει την λέξη που θα του δείξετε.  Αν το βρει συνεχίζει, αν όχι βγαίνει και συνεχίζετε μέχρι να βγει νικητής.  Εάν πάλι δεν θέλετε να βγάζετε κανέναν (όπως εγώ) τότε φροντίστε να πουν όλοι έστω μία λέξη.



3) Ball Pass
Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Διαλέγετε το θέμα του παιχνιδιού (π.χ Φαγητό) Ξεκινάτε εσείς πετώντας μια μπαλίτσα σε έναν μαθητή. Καθώς την πετάτε όμως θα πρέπει να πείτε και μια λέξη που θα έχει σχέση με το θέμα που επιλέξατε. Έπειτα ο μαθητής πρέπει με τη σειρά του να πετάξει την μπαλίτσα σε κάποιον άλλο λέγοντας μια λέξη  ίδιος. Όταν η μπάλα πέσει από τα χέρια κάποιου παιδιού ή όταν την πετάξει λέγοντας μια λάθος λέξη τότε βγαίνει από το παιχνίδι. Συνεχίζετε μέχρι να βρεθεί νικητής. Προσοχή όμως, θα πρέπει να εξηγήσετε πως πρέπει να πετούν την μπάλα σωστά και αργά.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου